Hej!

Välkommen!

På den här bloggen presenterar jag vår stuga i Rörbäcksnäs.

Nedan till vänster hittar man vanliga blogginlägg om vad vi gör i stugan när vi är här. Det handlar mycket om fiske och skidåkning, men även om Rörbäcksnäs med omgivningar. Ibland låter jag någon hyresgäst skriva om sina upplevelser i Rörbäcksnäs.

Till höger hittar man bland annat länkar till sidor med information om stugan, Rörbäcksnäs och hur ni gör för att hyra stugan!

söndag 22 juli 2012

Plan och plana ytor

En regning dag satte jag, Hilma och Hilmas kompis Ellen oss i bilen och åkte på upptäcktsfärd. Ett av stoppen blev på Sälens flygplats, som egentligen ligger bra mycket närmare Rörbäcksnäs än Sälen.

Det finns planer på att bygga ut flygplatsen och då kalla den för Sälen Trysil Airport. Tanken är att turister från lite längre bort ska kunna flyga dit och sedan bussas ut till Sälenfjällens anläggningar, Kläppen, Stöten och Trysil. Eller till en stuga i Rörbäcksnäs...

Det var uppehåll när vi kom till flygplatsen. Molnen hängde tunga och pölarna på start- och landningsbanan blänkte.




På ett av husen, en hangarliknande byggnad stog det Rörbäcksnäs 1620 ft, vilket fick mig att fundera lite. Heter flygplatsen egentligen Rörbäcksnäs flygplats men kallas för Sälens flygplats för att Sälen är mer känt eller står det Rörbäcksnäs för att Rörbäcksnäs är närmaste ort?




Den andra hangaren var ordentligt stängd, men jag kunde sticka in mobilen i en glipa på undersidan av porten och ta en bild på vad som nu kunde finnas där inne. Och gissa vad? Det fanns inte ett flygplan utan två, däri!


Det är något speciellt med stora öppna ytor. Alla mina barn har alltid börjat springa runt när de kommit ut på öppna ytor, så även denna gång. Tjejerna sprang runt och roade sig.



 En annan sak som brukar roa barn i alla åldrar är vattenpölar.





Efter att vi roat oss öppnades himlens portar och vi sprang tillbaka till bilen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar